Chiptuning to kompleksowe modyfikacje elektoniki i oprogramowania sterującego silnikiem mające na celu optymalizację pracy silnika a zarazem zwiekszenie mocy użykowej i momentu obrotowego w jak najszerszym zakresie dostepnych obrotów .
Oprogramowanie sterujące silnikiem skonstruowane jest w sposób bardzo bezpieczny i zakładający skrajnie niekorzystne warunki w jakich pojazd będzie użytkowany np. forsowanie zimnego silnika, paliwo niskiej jakosci, brak odpowiedniego serwisu z zakresu wymiany filtrów , kierowca wyposażony w nadwymiarową prawa stopę itp. Bardzo często producent pojazdu zleca wykonanie oprogramowania dla sterowania poszczególnych czesci osprzetu silnika różnym podwykonawcom w efekcie podykonawca zmuszony jest wykonac uniwesalne oprogramowanie dla sterowania danym elementem bez uwzglednienia czy znajdzie się on w silniku turbodiesla np. VW 1.9tdi o mocy 105ps czy tez w 2.0tdi 140ps. Częste akcje serwisowe z zakresu aktualizacji oprogramowania są w istocie łatkami mającymi poprawić błedy powstałe podczas jego tworzenia.
Uwzględniając indywidualne preferencje uzytkowania pojazdu przez klienta jesteśmy wstanie zoptymalizować oprogramowanie sterujace silnikiem wykorzystując bezpieczne dla danej jednostki napędowej rezerwy, zwykle mozliwe do osiagniecia przyrosty siegaja 25% mocy wyjściowej.
Przeprowadzany przez nas chiptuning składa się z następujacych etapów
![]() |
Testy opciążeniowe oraz pomiar mocy na hamownii mające na celu zweryfikowanie stanu silnika, w przypadku odkrycia problemów wykonujemy na miesjcu diagnostykę, jeżeli jednostka nie jest zdolna wygenerować seryjnej mocy lub istnieją inne przeciwskazańa (stuki itp.) rezygnujemy z modyfikacji oprogramowania. |
![]() |
Tylko seryjne oprogramowanie daje gwarancję dobrze i bezpiecznie wykonanej modyfikacji, posiadanie kopii zapasowej zawsze daje mozliwośc powrotu do serii.Dla tego właśnie modyfikacja rozpoczyna się od pobrania orginalnego oprogramowania. |
![]() |
po rozmowie z użytkownikiem auta z uwzględnieniem jego preferencji modyfikujemy oprogramowanie silnika tak by sprostać jego wymaganiom i zapewnić wciąże bezpieczne warunki dla pracy silnika |
![]() |
Zaprogramowanie sterownika silnika zmodyfikowanym oprogramowaniem |
![]() |
Kolejne testy na hamownii weryfikacja działania silnika i jego peryferiów w nowych warunkach oraz końcowy pomiar mocy |
Współczesne silniki budowane są z dużym wspólczynnikiem bezpieczeństwa, co oznacza że ich podzespoły są wstanie przenieść znacznie większe niż pierwotnie założone obciążenia. Jeśli użytkownik dbał będzie o przestrzeganie wymian serwisowych i auto użytkowane będzie zgodnie z zaleceniami producenta(nie obciazanie zimnego silnika, chłodzenie sprężarki po forsownej jeździe) możemy bezpiecznie cieszyć się dodatkowa mocą.