Zajmujemy się diagnozowaniem, regulacją i naprawą elektronicznych systemów sterowania silników benzynowych i wysokoprężnych. Diagnostyka silnika obejmuje kompleksowe przetestowanie parametrów pracy silnika ( uruchamianie, wolne obroty, rozwijana moc, skład spalin itp.) odczyt, kasowanie pamięci błędów, ręczne pomiary mające na celu ustalenie i potwierdzenie przyczyny nieprawidłowości pracy silnika. Następnie usterka jest usuwana, jeśli jest możliwe jej usunięcie poprzez czynności warsztatowe, tj. naprawa uszkodzonej wiązki elektrycznej, czyszczenie / naprawa / udrażnianie / odblokowanie nieprawidłowo działających elementów elektronicznych i elektromechanicznych, oraz programowanie, kodowanie, kasowanie pamięci adaptacji komputerów sterujących pracą silnika. Jeśli któryś z elementów sterowania silnika jest nieodwracalnie uszkodzony, dokładnie opisujemy co podlega wymianie, bądź też po konsultacji z klientem zamawiamy i wymieniamy uszkodzoną część. Diagnostykę kończy ponowne przetestowanie parametrów silnika. Cała operacja trwa zazwyczaj około 2-3 godziny, zależnie od stopnia złożoności problemu i kosztuje standardowo 250zł – w wyjątkowych sytuacjach cena może ulec zmianie, jednak zawsze następuje to po wcześniejszym kontakcie z klientem i uzgodnieniu planowanego zakresu prac.
Oferujemy również diagnostykę układów kontroli trakcji ( ABS,ASR, ESP itp.), systemów poduszek powietrznych Airbag itp. Metodyka jest podobna do stosowanej przy diagnostyce silnika, koszt diagnostyki każdego z tych systemów to 150zł
Polecamy sprawdzenie elektroniki auta przed jego zakupem – przetestujemy działanie wszystkich systemów elektronicznych samochodu przedstawiając komplet informacji o sprawności systemów – koszt sprawdzenia auta to 250zł – w cenie również sprawdzenie na linii podwoziowej (zawieszenia, hamulce, luzy itp.) , konsultacja mechaniczna, weryfikacja dokumentów.
Używamy szeregu profesjonalnych fabrycznych testerów diagnostycznych, m.in. VAS 5052, VAS 1552 (VW, Audi, Seat, Skoda) , Tech (Opel, Saab), Stardiagnose ( Mercedes Benz), DIS (BMW), IDS (FORD), Honda, Mitsubishi MUT II i MUT III , Subaru DeltaDash, jak również uniwersalnych Bosch KTS 520, Launch, VCDS itp. W codziennym użyciu są również diagnoskopy, m.in Bosch FSA600 i Bosch wraz z analizatorami spalin. Posiadamy bogaty zasób schematów i instrukcji serwisowych do wielu marek samochodów (głównie europejskich i azjatyckich). Uzupełnieniem bazy sprzętowej jest szeroki wybór multimetrów, mierników ręcznych, analizatorów i innych, często własnej konstrukcji, przyrządów.
Oferujemy również profesjonalne sprawdzenie oraz regenerację wtryskiwaczy benzynowych przy użyciu urządzenia firmy ASNU. Koszt sprawdzenia i regeneracji wtryskiwaczy to 50zł/szt. Nie regenerujemy wtryskiwaczy diesla.
Nie zajmujemy się przestawianiem liczników samochodowych, usuwaniem immobilizerów, oszukiwaniem systemów poduszek powietrznych poprzez stosowanie symulatorów. Raczej nie oferujemy również samego odczytania pamięci błędów komputera w aucie, jako że bardzo często identyfikacja błędu przez system samodiagnozy auta jest nieprecyzyjny – polecamy wykonanie diagnostyki – często bardziej się to opłaca niż kupowanie i wymiana części „w ciemno” - jedynie na podstawie zapisów w pamięci błędów. Również staramy się unikać prac dotyczących zwykłej elektryki pokładowej – światła, nawiewy, klimatyzacje, elektryczne szyby, zamki itp. Jednak zawsze staramy się w takich przypadkach pomóc, doradzić naszym klientom jak i gdzie rozwiązać dany problem.
Zachęcamy do umawiania się na diagnostykę telefonicznie lub osobiście, najlepiej z 1-2 dniowym wyprzedzeniem – rzadko jest możliwość wykonania diagnostyki „z marszu”. Klienci mogą poczekać na odbiór auta w naszej poczekalni lub też zostawić u nas auto i odebrać je w dogodnym dla siebie terminie.
Diagnostykami zajmują się Krzysztof Wiatrowski i Marek Pawłowski.